Raktározási folyamatok: így változnak a digitalizáció hatására
Miért idejét múltak az analóg raktározási folyamatok?
Az “analóg” szót olvasva talán sokan legyintenek: nálunk már túlléptünk a kézi raktárkezelésen, hiszen számítógépet használunk a nyilvántartáshoz! A kijózanító igazság azonban az, hogy ha Excel táblázatokat gyártunk készletnyilvántartás címén, az semmivel sem fejlettebb megoldás, mintha egy egyszerű kockás füzetben vezetnénk a raktározási folyamatok alakulását. Természetesen akkor, ha egy cég a nulláról kezdi a működését, ideig-óráig (pontosabban néhány hétig vagy hónapig) még működhet ez a fapados módszer. Ha azonban eljön a forgalom várva várt növekedése, a remekül kitaláltnak és követhetetlennek tűnő rendszer egyenesen szörnyeteggé változik, amellyel napról napra egyre nehezebb lesz megküzdeni. Ez a bizonyos szörny pedig változatos fegyverekkel veszélyezteti a frissen szárba szökkent növekedési tendenciát. Az adminisztráció lehetetlenségbe fulladása mellett akár a készlethalmozás is valós veszéllyé válik, ami egy nagy rakás eladhatatlan, nyakunkon maradó terméket jelent. Nem érdemes tehát megvárni, amíg gondosan kialakított költségvetésünket felborítja a manuális raktárkezelés okozta adminisztrációs káosz.
Új generáció: a raktárkezelő szoftver
A raktározási folyamatok fent részletezett terheit egyik napról a másikra veszi le a vállunkról egy jól megválasztott raktárkezelő program. A készletek és azok mozgásának nyitvatartását bölcsebb, ha a saját gyakorlataink helyet egy digitális “kollégára” bízzuk – ha így teszünk, termékeink teljes történetét visszakövethetjük, a bevételezéstől a kiszámlázásig. Ezen kívül teljes képet kaphatunk a javításokról is.
Az Acterránál az SAP Business One integrált rendszert ajánljuk, amelynek sokoldalú raktárkezelő funkciói alapjaiban változtatják meg egy vállalat raktározási folyamatait – óriási előnyükre. Lássunk néhány gyakorlati példát erre a tendenciára!
- A szállítóleveleket, raktárbizonylatokat és más fontos dokumentumokat néhány kattintással, valós idejű adatok alapján kiállíthatjuk.
- Az információáramlás a raktározási folyamatok mindegyikénél jelentősen felgyorsul, legyen szó beszerzésről, értékesítésről vagy szállítmányozásról.
- Gyerekjátékká válik az egyes hónapok eredményeinek összehasonlítása: bármikor lekérdezhetők a beszerzési és értékesítési jelentések.
- Végre átláthatóvá válik a készletnyilvántartás, így gördülékenyebbé válik a kiszállítási folyamat.
- A készlethalmozástól való félelem a múlté lesz. Egy automatizált rendszerben nem csúszik be olyan emberi hiba, ami ezt lehetővé tenné.
Mi jelzi, ha egy cég készen áll a raktározási folyamatok átalakítására?
Tapasztalataink szerint a vállalatok akkor állnak készen a váltásra, amikor realizálják a működésükben előforduló hiányosságokat. Hogy mit is értünk ez alatt? Ahhoz, hogy egy cég sikerrel álljon át egy digitális raktárkezelési rendszerre, ahhoz első sorban az szükséges, hogy felmerüljön az igény a termékek mozgásának pontosabb nyomon követésére. Erre épül a felismerés, hogy mennyi időt – és pénzt – meg lehetne takarítani, ha az adminisztrációt nem 20. századi módszerekkel intéznék. A raktározási digitalizáció előtt álló vállalatoknál egyértelművé kell, hogy váljon: működésüket ezentúl pontos adatokra szeretnék alapozni, optimalizálni akarják a feladatok eredményességét, és javítani a társosztályok közötti együttműködést. Amikor ezek az igények és felismerések megszülettek, elmondható, hogy az érintett cég készen álla raktározási folyamatok átalakítására.
A felhő nem, de az üzleti előnyök kézzel foghatók
A raktározási folyamatok átalakításával kapcsolatban számtalan tévhit kering: ezek egyike, hogy a cégek időt és pénzt veszítenek az átállási szakaszban. Az SAP Bx Mobile Warehouse implementálása ezzel szemben kifejezetten kevés időt vesz igénybe. Ügyfeleinknél általában csak kevés nehézség merül fel – ezeken pedig gyorsan át tudjuk segíteni őket. Az általunk forgalmazott raktárkezelő szoftver másik nagy erőssége, hogy teljesen testreszabható. A fejlesztők pontosan tudják, hogy nincs két egyforma cég és két egyforma raktár. Ezért a program moduláris, elemei a vállalat igényeihez igazíthatók.
Azt hihetnénk, hogy mindezekért az előnyökért cserébe hosszadalmas és nehéz tanulási folyamaton kell végigvinnünk a kollégákat, hiszen mindez túl szép, hogy igaz legyen. Ám a gyakorlat ezt a tévhitet is cáfolja – az Acterra sikeres ügyfelei a legjobb példák arra, milyen egyszerűen elsajátítható az SAP Business One kompatibilis raktárkezelő szoftver használata.
Így lesznek költséghatékonyabbak a raktározási folyamatok
A raktárkezelési folyamatok költségei látványosan optimalizálhatók a rendszer automatizálásával. A raktárkezelő szoftver bevezetése már önmagában jelentős mennyiségű időt és pénzt takarít meg a vállalat számára, ám mindez fokozható is. Az Acterra International szakértő csapatánál bevett gyakorlat, hogy mielőtt bevezetjük az új rendszert, átfogóan feltérképezzük ügyfelünk üzleti folyamatait. Így biztosítjuk, hogy pontosan olyan szoftveres megoldást javasoljunk, amely egyszerűbb munkafolyamatokat és garantált megtérülést biztosít.
Csak a multik dolga lenne az raktárautomatizálás?
„Jól hangzik, de ezeket a fejlesztéseket úgyis csak a nagy multik tudják megengedni maguknak” – hallottuk már számtalanszor ezt a mondatot, egy lemondó legyintés kíséretében. Érthető, hiszen megszoktuk már, hogy olyan világot élünk, ahol az innováció úttörői a legnagyobbak. Ma azonban a kis-és közepes vállalkozások helyzeti előnyben vannak, ami a raktározási folyamatok automatizálását illeti: jellemzően gyorsabban állnak át az új rendszerre, mint nagyobb versenytársaik. Ennek köszönhetően pedig már néhány hónappal a bevezetés után megtapasztalják a költségek csökkenését és a hatékonyság növekedését.
Szeretne többet megtudni vállalatirányítási megoldásainkról? Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Az Acterra International Kft. több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik vállalatirányítási rendszerek bevezetésében.