SAP Business One
SAP Business One
Az SAP Business One egy megfizethető, könnyen áttekinthető és jól használható üzleti menedzsment megoldás. Kifejezetten a kis és közepes méretű vállalkozások és leányvállalatok számára fejlesztették ki. Az SAP Business One nem a nagyvállalati megoldás előparaméterezett verziója, attól mind technológiájában és üzleti filozófiájában különböző önálló termék.
SAP Business One – röviden a szoftvercsomagról
A pénzügy és számvitel folyamatoktól az értékesítésen, a beszerzésen, a gyártáson és készletkezelésen át az ügyfélkapcsolat kezelésig (CRM) minden kulcsfontosságú üzleti terület integrálva van. Ennek célja, hogy a vállalkozás tevékenysége egyértelmű és átlátható legyen. A központi adatbázis, valamint az adatok egyszeres rögzítése lehetővé teszi a kritikus információk valós idejű elérését, így minden üzleti döntést a valós információk birtokában lehet meghozni.
Az SAP Business One egy nemzetközi, a világ szinte minden országában elérhető, jól skálázható, már számos cégnél bizonyított megoldás, amely egyaránt elérhető felhőben (legyen az private vagy SAP cloud) vagy helyben telepített (on-premise) megoldásként. Az SAP Business One rendelkezik azzal a funkcionalitással, amely lehetővé teszi az üzleti folyamatok racionalizálását, a helyes döntések meghozatalát a valós információk birtokában. Emellett jelentősen javítja a hatékonyságot és növeli a vállalkozás jövedelmezőségét.
Ma már egy vállalat sem lehet versenyképes egy hatékony vállalatirányítási rendszer nélkül. Kérjen cégre szabott ajánlatot rendszerintegráció szolgáltatásunkra még ma!
SAP a kis- és középvállalkozások piacán
A kis- és középvállalatok igényei sokban különböznek a nagyvállalatokétól, legyenek azok önálló vállalkozások, vagy nagyvállalatok leányvállalatai. A kis- és középvállalatokat többek között a rugalmas és gyors reakciójuk különbözteti meg leginkább a nagyvállalatoktól. Mert egy vállalkozás „kicsi”, nem jelenti azt, hogy a folyamatai nem lehetnek összetettek, de az valószínű, hogy mások az igényei és a prioritásai.
A kis- és középvállalkozásoknak olyan szoftverekre van szükségük, amely szem előtt tartja ezen cégméret igényeit és előnyeit, vagyis lehetővé teszi a komplex ügyviteli folyamatok támogatását. Emellett elfogadható áron bevezethető és akár önállóan is üzemeltethető, ugyanakkor meghagyja és erősíti ezen vállalkozások természetes erényeit is. Az SAP ezt tartotta szem előtt, amikor 2002-ben megvásárolták a Top Manage rendszerét, és ez vezérli a rendszer fejlesztése során is.
Az SAP-ról
Az SAP-t 1972-ben alapította öt német mérnök, akik az IBM Mannheimi részlegén dolgoztak. A cég neve a Systemanalyse und Programmenentwicklung (rendszerelemzés és programfejlesztés) rövidítésből származik.
Az 1990-es évekre az SAP az egyik legjelentősebb üzleti megoldásszállítóvá küzdötte fel magát. Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ekkor már a tíz legnagyobb amerikai vállalat közül kilenc az SAP vállalatirányítási rendszerét használta. Valamint a Fortune 500-as listáján szereplő legnagyobb vállalatok egyharmada is. Ma az 500-as listán szereplő cégek kétharmada SAP ügyfél.
2001-ben az SAP megvásárolta az izraeli TopManage céget, amely kisvállalatok számára fejlesztett üzleti rendszereket, többek között az SAP Business One elődjét. Ezzel az akvizícióval lépett be az SAP a kis- és középvállalatok piacára. Ezután pár év fejlesztés után 2003-ban egy teljesen új termékkel jelent meg a világpiacon, amit ekkor már SAP Business One-nak neveztek.
A termék 2003-as megjelenése óta az SAP Business One tizenegy főverzió váltáson esett át, amelyet különböző formában közel 75.000 vállalkozás használnapi szinten. Ebből csak Magyarországon 2000 felhasználója van, a mikró, kis- és középvállalatok között.
SAP Business One főbb funkciói
Pénzügy és könyvelés:
- A rendszer – a beállított főkönyvi számok –alapján a háttérben automatikusan elvégzi a szükséges naplókönyveléseket. A számlakeret egyszerűen személyreszabható, vagy beimportálható az általunk használt számlatükör.
- A rendszer támogatja a projekt/munkaszám alapú bevétel és költségszámlák azonosítását, a költségek felosztását szabadon definiált felosztási szabályok alapján.
- A rendszer lehetőséget ad az előzetes rögzítések, könyvelési sablonok, vagy ismétlődő könyvelések létrehozására is. Lehetőség van több pénznemben is megjeleníteni az adott folyószámlák egyenlegét.
- A rendszer lehetővé teszi a tárgyieszközök kapcsán elvárt nyilvántartások, aktiválások, értékcsökkenések számítását, bejövő és kimenő fizetések, valamint a banki és pénztári tranzakciók támogatását.
- Számtalan kimutatás, elemzés és lista segíti a pénzügy munkáját (pl. főkönyvi kimutatás, Áfa-lista, összesítő jelentések, mérleg és eredmény kimutatások, egyenleg listák, stb.). Legalább ilyen sokrétű a pénzügyi tervezést támogató funkciók sora is (pl. cashflow).
Ügyfélkezelés (CRM):
- Az ügyfélkapcsolatok, üzleti lehetőségek, az étékesítést megelőző főbb momentumok rögzítése, és elemzése. Valamennyi kapcsolódó bizonylat (szerződés, ajánlat, egyéb dokumentumok) csatolása, események, dátumok figyelése, emlékeztetők definiálása.
- Az értékesítés teljes ciklusának elemzése, marketing és értékesítési kampányok létrehozása és lebonyolítása, vevők és üzletkötők tevékenységének elemzése.
Értékesítés és beszerzés:
- A rendszerben egyszerűen összeállíthatók az ajánlatok, amelyek nyomtatási formátuma a hagyományos cikksoros megjelenítéstől, a szöveges, képet is tartalmazó formátumig terjedhet. A bizonylatok egymásból is létrehozhatók. Ezért ajánlatból (akár több ajánlatból is) rendelés, majd számla, vagy/és szállítólevél, amelyből a létrehozott kimeneti állomány (pl. pdf, vagy xls, doc) közvetlenül a rendszerből is elküldhető.
- A bizonylatkészítést a készletadatok, az alternatív cikkek, az árak, a bruttó nyereség, a szállítási adatok, vagy a kapcsolódó bizonylatok megjelenítése teszi átláthatóvá és könnyen érthetővé.
- A beszerzés folyamat –opcionálisan –kezdődhet az ajánlatkéréssel, amely nagy segítség lehet a legmegfelelőbb (árban, szállítási határidőben, feltételekben) szállító kiválasztásában.
- A beszerzési igény a „házon belül” felmerült igényeket képes gyűjteni, amelyből rendkívül egyszerűen létrehozhatók a szállítói megrendelések. Hasonlóan az értékesítési oldalhoz, valamennyi kapcsolódó bizonylat vizuálisan is megjeleníthető, így akár több megrendelés egy árubeérkezésbe/számlába is beemelhető.
- A beszerzők munkáját segítő programrész az optimális az anyaggazdálkodást hivatott megvalósítani. Segítségével egyszerűbben kezelhetők a jövőben felmerülő igények (prognózisok) és lehetővé válik a múltbeli adatok elemzése. Figyelembe vehetők a szállításra vonatkozó adatok (rendeléstöbbszörös, heti rendelés, szállítás időszükséglet, stb), amely alapján megtervezhető és optimalizálható a cég beszerzése.
Készletgazdálkodás:
- Az SAP Business One készletezési funkcióival menedzselhetők a cikktörzsadatok, a minimum készletek, raktárak, a sorozat- és sarzsszámok, valamint az árlisták. Emellett lehetőség van alternatív cikkek meghatározására, raktárközi mozgásokra, tárhelyek definiálására, valamint a leltározást segítő funkciók használatára.
- Ugyancsak a modulon belül tudjuk definiálni az akciókat (pl. mennyiségi, időszaki kedvezmények), vagy rendelhetünk szállítói (vagy vevői) katalógus számokat általunk is forgalmazott cikkekhez. De itt értékelhetjük újra a cikkeket, vagy a komplett készletünket, a kiválasztott értékelési módszer alapján.
Gyártás és erőforrás tervezés:
- A rendszer támogatja a gyártást, így a létrehozott darabjegyzék segítségével lekezelhetjük a gyártás alapanyag (félkész, vagy alkatrész) szükségletét. Valamint a rögzíthetjük a gyártásközi adatokat (pl. mennyiség, selejt).
- A rendszer egyaránt támogatja az össze és a szétszerelés folyamatát, valamint lehetővé teszi az utókalkulációt.
- Az erőforrásgazdálkodás segítségével nem csak az anyagok, hanem a gyártáshoz szükséges egyéb erőforrásaink rendelkezésre állását, kihasználtságát is áttekinthetjük. Akár humán, akár gépi erőforrásokról legyen szó, a rendszerben definiálhatjuk ezek rendelkezésre állását, és a termelés ütemezésekor, a rendszer figyelembe veszi ezek kapacitásait.
- Az erőforrásokkal tovább bővíthetjük a darabjegyzékünket, amelyben akár technológiai utasítások is megjeleníthetők. A ráfordítások elemzését az erőforrásokhoz rögzített időadatok teszik lehetővé.
Szerviz tevékenység:
- Az SAP Business One szerviz modulja egyaránt alkalmas lehet a garanciális, vagy attól független szerviztevékenységek kezelésére. A modulban szerződésmintákat hozhatunk létre, amelyben definiálhatjuk a szolgáltatás tartalmát (munka, anyag, utazás, stb) és terjedelmét (mely napokon és mikor vehető igénybe).
- Rögzíthetjük a bejövő hívásokat, amelyet felelősökhöz rendelhetünk. A tapasztalatainkból megoldás adatbázist hozhatunk létre, ami segíti a szerviz munkatársak munkáját.
Üzleti intelligencia, riporting:
- Beépített riporting funkciók lehetővé teszik az adatok gyors elemzését, az összefüggések átlátását. A „húzd és nézd” funkció segítségével valamennyi üzleti esemény egyszerűen és nagy tömegben is lekérdezhető. A kapott eredmény pedig tovább elemezhető az egyenlegek, vagy bizonylatok előtt található „navigációs nyilakkal”, amely részletes képet nyújtanak a mögöttes tartalomról.
- Akár egyszerre több adatforrásból származó adatokat is elemezhetünk, amelyek eredményeit elmenthetjük, megoszthatjuk, vagy kiexportálhatjuk pl. Excelbe.
- Az SAP-val együtt szállított Crystal Report lehetővé teszi összetett, grafikus és/vagy táblázatos riportok készítését. Ezek a riportok akár időzített, vagy eseményvezérelt módon is publikálhatók.
- SAP Lumira támogatja az adatok vizuális megjelenítését, olyan vezérlőpultok (dashboardok) létrehozásával, ahol egyaránt használhatunk előre definiált, vagy áltaunk létrehozott riportokat, mutatószámokat (KPI) és grafikonokat.
SAP Business One – Integrációs megoldások:
- Szinte valamennyi cégnél vannak olyan külső adatforrások, rendszerek, amelyekkel szükségessé válik az újonnan bevezetendő rendszer integrációja. Az SAP Business One egy univerzális megoldást nyújt ezen adatok feldolgozásához. Az Integration Framework (IF) egy paraméterezhető „adatinterfész”, amely feleslegessé teszi a fejlesztést, és adatforrástól függetlenül használható, paraméterezhető „gyári” megoldás.
- A IF segítségével egyaránt képesek vagyunk interaktív adatkommunikációra a különböző webáruházakkal, digitális jelek képzésére alkalmas eszközökkel (pl. mérlegekkel). De használjuk EDI adatkapcsolat, vagy CNC megmunkáló eszközökről érkező gépi adatok feldolgozásánál is.
SAP Business One – bevezetési szolgáltatások:
Az SAP Business One egy nagy teljesítményű szoftver az üzleti növekedéséhez. Annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhassa ki a rendszer kínálta előnyökből, szükség van egy jól képzett, a terméket és az iparágat ismerő, tapasztalt bevezető partnerre, aki képes megvalósítani elképzeléseit. Az ACTERRA International Kft. képzett és vizsgázott tanácsadói csapata, ügyfélorientált hozzáállása nagyban megkönnyíti leendő ügyfelink számára, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendszer kínálta lehetőségekből.
Szolgáltatásaink közé tartozik:
- Üzleti folyamatok felmérése és a rendszer bevezetése, támogatása és üzemeltetése,
- Egyedi megoldások fejlesztése,
- Kapcsolt IT szolgáltatások nyújtása (pl. tárhelyen, vagy felhőben telepített megoldások üzemeltetése, katasztrófa utáni helyreállítás),
- Vállaljuk multinacionális cégek leányvállalatainál SAP Business One bevezetését és támogatását, illetve külföldi projektekben való részvételt is.
SAP Business One – rugalmas megvalósítási opciók:
- On-Premise (helyben telepített): A rendszer helyben történő telepítését jelenti, amikor az adatok ügyfél szerverén, a helyi biztonsági előírásoknak megfelelően kerülnek eltárolásra. A helyben telepített megoldás esetén a szerver egyaránt elérhető helyi hálózaton, vagy a külsős, távoli munkahelyen dolgozók számára VPN-en, vagy távoli asztali kapcsolaton keresztül.
- „Hostolt” környezet: Ebben az esetben a licenceket ugyan megvásárolja az ügyfél, azonban nem épít saját hardver infrastruktúrát, hanem bérli azt egy tárhelyszolgáltatótól. Egyfajta kevert környezet, mivel a hardver és az azon futó egyéb szoftverekről, a mentésről a szolgáltató gondoskodik, amiért havidíjat fizet az igénybe vevő. Ebben az esetben a felhasználók valamilyen távoli kapcsolaton (VPN, RDP) keresztül érik el a szervert.
- Felhő: Lehet un. privat cloud (pl. Amazon Web Service (AWS), vagy az SAP saját cloud szolgáltatása. A felhő szolgáltatás esetén havi bérleti díjat fizet az igénybe vevő. Ez lehetővé teszi azt is, hogy a szolgáltatás tartalmát tetszőlegesen változtassa a szerződés időtartama alatt. Pl. felhasználók száma, szükséges licencek, új modulok használata stb.
SAP Business One – Gy.I.K.
Milyen egyéb szoftvercsomagok érhetők el az SAP Business One mellett?
Az integrált SAP Business One mellett az SAP HANA felel a különböző forrásokból származó adatok valós idejű kezeléséért és elemzéséért. Emellett az SAP Fiori teszi felhasználóbaráttá, könnyet értelmezhetővé és átláthatóvá az adott munkafelületet. Kezdő, valamint mikro- és kisvállalatok számára pedig összeállítottunk egy kezdőcsomagot, amely megfelelően elégíti ki az ilyen cégek üzleti igényeit.
Van lehetőség egyedi fejlesztésre?
Alapvetően az SAP ERP rendszereivel dolgozunk, de előfordul, hogy bizonyos egyedi munkafolyamatok egyedi megoldást igényelnek. Éppen ezért az egyedi fejlesztéstől sem zárkózunk el. Amennyiben a cége munkafolyamatainak felmérése során úgy véljük, hogy valóban szükséges egy egyedileg fejlesztett program, úgy az Acterránál erre is van lehetőség.
Milyen szolgáltatást nyújt az Acterra?
Az Acterra International vállalatirányítási rendszerek bevezetését vállalja teljes körű szolgáltatásként. Ez azt jelenti, hogy nemcsak az ERP rendszer bevezetését, de annak megtervezését és karbantartását is vállaljuk. Ajánlatkérést követően felmérjük vállalata munkafolyamatait és az igényeket. Ez alapján tudjuk megtervezni azt a vállalatirányítási rendszert, amely az Ön cégénél a leghatékonyabban működne.
A megtervezett és Ön által elfogadott rendszert bevezetjük és a továbbiakban a háttérből támogatjuk. Ez tartalmazza a karbantartást, esetleges hibaelhárítást és frissítéseket is. Mindemellett pedig SAP tanácsadónkhoz is bizalommal fordulhat, aki díjmentesen segít a felmerülő kérdésekben és problémákban.
Mely piacokon segíthet az Acterra?
A rövid válasz az, hogy szinte mindegyiken, ahol a munkafolyamatok nagy része az IT-n múlik, legyen szó adatkezelésről, számlázásról, iktatásról, könyvelésről, projektmenedzsmentről stb. A gyártás, a kereskedelem és a különböző szolgáltatási területeken mind megbízható partnerei vagyunk Önnek és vállalatának. Célunk, hogy a munkafolyamatok hatékonnyá tételével cége versenyképes maradjon a piacon és sikereket, jó eredményeket érhessen el.
Letölthető dokumentumok:
Oroszlán Gábor
Vállalatirányítási tanácsadó
Érdeklődik SAP megoldásaink iránt?
Igényeljen ingyenes SAP konzultációt kötöttségek nélkül!