SAP Business One

SAP Silver Partner

Az SAP Business One-ról

Az SAP Business One egy megfizethető, könnyen áttekinthető és jól használható üzleti menedzsment megoldás, amelyet kifejezetten a kis és közepes méretű vállalkozások és leányvállalatok számára fejlesztettek ki. Az SAP Business One nem a nagyvállalati megoldás előparaméterezett verziója, attól mind technológiájában és üzleti filozófiájában különböző önálló termék.

A pénzügy és számvitel folyamatoktól az értékesítésen, a beszerzésen, a gyártáson és készletkezelésen át az ügyfélkapcsolat kezelésig (CRM) minden kulcsfontosságú üzleti terület integrálva van annak érdekében, hogy a vállalkozás tevékenysége egyértelmű és átlátható legyen. A központi adatbázis, valamint az adatok egyszeres rögzítése lehetővé teszi a kritikus információk valós idejű elérését, így minden üzleti döntést a valós információk birtokában lehet meghozni.

Az SAP Business One egy nemzetközi, a világ szinte minden országában elérhető, jól skálázható, már számos cégnél bizonyított megoldás, amely egyaránt elérhető felhőben (legyen az private vagy SAP cloud) vagy helyben telepített (on-premise) megoldásként. Az SAP Business One rendelkezik azzal funkcionalitással, amely lehetővé teszi az üzleti folyamatok racionalizálását, a helyes döntések meghozatalát a valós információk birtokában, miáltal jelentősen javítja a hatékonyságot és növeli a vállalkozás jövedelmezőségét.

SAP Silver Partner
SAP Business One Bevezetése

Profi vállalatirányítási megoldást keres?
Kérjen ingyenes konzultációt tapasztalt tanácsadóinktól!

SAP a kis- és középvállalkozások piacán

A kis- és középvállalatok igényei sokban különböznek a nagyvállalatokétól, legyenek azok önállóan vállalkozások, vagy nagyvállalatok leányvállalatai. A kis- és középvállalatokat többek között a rugalmas és gyors reakciójuk különbözteti meg leginkább a nagyvállalatoktól. Mert egy vállalkozás „kicsi”, nem jelenti azt, hogy a folyamatai nem lehetnek összetettek, de az valószínű, hogy mások az igényei és a prioritásai.

Az kis- és középvállalkozásoknak olyan szoftverekre van szükségük, amely szem előtt tartaja ezen cégméret igényeit és előnyeit, vagyis lehetővé teszi a komplex ügyviteli folyamatok támogatását, elfogadható áron bevezethető és akár önállóan is üzemeltethető, ugyanakkor meghagyja és erősíti ezen vállalkozások természetes erényeit is. Az SAP ezt tartotta szem előtt, amikor 2002-ben megvásárolták a Top Manage rendszerét, és ez vezérli a rendszer fejlesztése során is.

SAP KKV

Az SAP-ról

Az SAP-t 1972-ben alapította öt német mérnök, akik az IBM Mannheimi részlegén dolgoztak. A cég neve a Systemanalyse und Programmenentwicklung (rendszerelemzés és programfejlesztés) rövidítésből származik.

Az 1990-es évekre az SAP az egyik legjelentősebb üzleti megoldásszállítóvá küzdötte fel magát, amit mi sem bizonyt jobban, mit hogy ekkor már a tíz legnagyobb amerikai vállalat közül kilenc, valamint a Fortune 500-as listáján szereplő legnagyobb vállalatok egyharmada az SAP vállalatirányítási rendszerét használta. Ma az 500-as listán szereplő cégek kétharmada SAP ügyfél.

2001-ben az SAP megvásárolta az izraeli TopManage céget, amely kisvállalatok számára fejlesztett üzleti rendszereket, többek között az SAP Business One elődjét. Ezzel az akvizícióval lépett be az SAP a kis- és középvállalatok piacára, majd pár év fejlesztés után 2003-ban egy teljesen új termékkel jelent meg a világpiacon, amit ekkor már SAP Business One-nak neveztek.

A termék 2003-as megjelenése óta az SAP Business One tizenegy főverzió váltáson esett át, amelyet különböző formában közel 75.000 vállalkozás használ napi szinten, ebből csak Magyarországon 2000 felhasználója van, a mikró, kis- és középvállalatok között.

SAP Business One főbb funkciói

Pénzügy és könyvelés:

  • A rendszer – a beállított főkönyvi számok –alapján a háttérben automatikusan elvégzi a szükséges naplókönyveléseket. A számlakeret egyszerűen személyreszabható, vagy beimportálható az általunk használt számlatükör.
  • A rendszer támogatja a projekt/munkaszám alapú bevétel és költségszámlák azonosítását, a költségek felosztását szabadon definiált felosztási szabályok alapján.
  • A rendszer lehetőséget ad az előzetes rögzítések, könyvelési sablonok, vagy ismétlődő könyvelések létrehozására is. Lehetőség van több pénznemben is megjeleníteni az adott folyószámlák egyenlegét.
  • A rendszer lehetővé teszi a tárgyieszközök kapcsán elvárt nyilvántartások, aktiválások, értékcsökkenések számítását, bejövő és kimenő fizetések, valamint a banki és pénztári tranzakciók támogatását.
  • Számtalan kimutatás, elemzés és lista segíti a pénzügy munkáját (pl. főkönyvi kimutatás, Áfa-lista, összesítő jelentések, mérleg és eredmény kimutatások, egyenleg listák, stb.), de legalább ilyen sokrétű a pénzügyi tervezést támogató funkciók sora is (pl. cashflow).
Ügyfélkezelés - CRM

Ügyfélkezelés (CRM):

  • Az ügyfélkapcsolatok, üzleti lehetőségek, az étékesítést megelőző főbb momentumok rögzítése, és elemzése. Valamennyi kapcsolódó bizonylat (szerződés, ajánlat, egyéb dokumentumok) csatolása, események, dátumok figyelése, emlékeztetők definiálása.
  • Az értékesítés teljes ciklusának elemzése, marketing és értékesítési kampányok létrehozása és lebonyolítása, vevők és üzletkötők tevékenységének elemzése.

Értékesítés és beszerzés:

  • A rendszerben egyszerűen összeállíthatók az ajánlatok, amelyek nyomtatási formátuma a hagyományos cikksoros megjelenítéstől, a szöveges, képet is tartalmazó formátumig terjedhet. A bizonylatok egymásból is létrehozhatók, így ajánlatból (akár több ajánlatból is) rendelés, majd számla, vagy/és szállítólevél, amelyből a létrehozott kimeneti állomány (pl. pdf, vagy xls, doc) közvetlenül a rendszerből is elküldhető.
  • A bizonylatkészítést a készletadatok, az alternatív cikkek, az árak, a bruttó nyereség, a szállítási adatok, vagy a kapcsolódó bizonylatok megjelenítése teszi átláthatóvá és könnyen érthetővé.
  • A beszerzés folyamat –opcionálisan –kezdődhet az ajánlatkéréssel, amely nagy segítség lehet a legmegfelelőbb (árban, szállítási határidőben, feltételekben) szállító kiválasztásában.
  • A beszerzési igény a „házon belül” felmerült igényeket képes gyűjteni, amelyből rendkívül egyszerűen létrehozhatók a szállítói megrendelések. Hasonlóan az értékesítési oldalhoz, valamennyi kapcsolódó bizonylat vizuálisan is megjeleníthető, így akár több megrendelés egy árubeérkezésbe/számlába is beemelhető.
  • A beszerzők munkáját segítő programrész az optimális az anyaggazdálkodást hivatott megvalósítani. Segítségével egyszerűbben kezelhetők a jövőben felmerülő igények (prognózisok), lehetővé válik a múltbeli adatok elemzése, figyelembe vehető a szállításra vonatkozó adatok (rendeléstöbbszörös, heti rendelés, szállítás időszükséglet, stb), amely alapján megtervezhető és optimalizálható a cég beszerzése.

Készletgazdálkodás:

  • Az SAP Business One készletezési funkcióival menedzselhetők a cikktörzsadatok, a minimum készletek, raktárak, a sorozat- és sarzsszámok, valamint az árlisták. Emellett lehetőség van alternatív cikkek meghatározására, raktárközi mozgásokra, tárhelyek definiálására, valamint a leltározást segítő funkciók használatára.
  • Ugyancsak a modulon belül tudjuk definiálni az akciókat (pl. mennyiségi, időszaki kedvezmények), vagy rendelhetünk szállítói (vagy vevői) katalógus számokat általunk is forgalmazott cikkekhez, de itt értékelhetjük újra a cikkeket, vagy a komplett készletünket, a kiválasztott értékelési módszer alapján.
SAP Gyártás és erőforrás tervezés:

Gyártás és erőforrás tervezés:

  • A rendszer támogatja a gyártást, így a létrehozott darabjegyzék segítségével lekezelhetjük a gyártás alapanyag (félkész, vagy alkatrész) szükségletét, valamint a rögzíthetjük a gyártásközi adatokat (pl. mennyiség, selejt).
  • A rendszer egyaránt támogatja az össze és a szétszerelés folyamatát, valamint lehetővé teszi az utókalkulációt.
  • Az erőforrásgazdálkodás segítségével nem csak az anyagok, hanem a gyártáshoz szükséges egyéb erőforrásaink rendelkezésre állását, kihasználtságát is áttekinthetjük. Akár humán, akár gépi erőforrásokról legyen szó, a rendszerben definiálhatjuk ezek rendelkezésre állását, és a termelés ütemezésekor, a rendszer figyelembe veszi ezek kapacitásait.
  • Az erőforrásokkal tovább bővíthetjük a darabjegyzékünket, amelyben akár technológiai utasítások is megjeleníthetők. A ráfordítások elemzését az erőforrásokhoz rögzített időadatok teszik lehetővé.

Szerviz tevékenység:

  • Az SAP Business One szerviz modulja egyaránt alkalmas lehet a garanciális, vagy attól független szerviztevékenységek kezelésére. A modulban szerződésmintákat hozhatunk létre, amelyben definiálhatjuk a szolgáltatás tartalmát (munka, anyag, utazás, stb) és terjedelmét (mely napokon és mikor vehető igénybe).
  • Rögzíthetjük a bejövő hívásokat, amelyet felelősökhöz rendelhetünk. A tapasztalatainkból megoldás adatbázist hozhatunk létre, ami segíti a szerviz munkatársak munkáját.
SAP Business One Reporting

Üzleti intelligencia, riporting:

  • Beépített riporting funkciók lehetővé teszik az adatok gyors elemzését, az összefüggések átlátását. A „húzd és nézd” funkció segítségével valamennyi üzleti esemény egyszerűen és nagy tömegben is lekérdezhető, a kapott eredmény pedig tovább elemezhető az egyenlegek, vagy bizonylatok előtt található „navigációs nyilakkal”, amely részletes képet nyújtanak a mögöttes tartalomról.
  • Akár egyszerre több adatforrásból származó adatokat is elemezhetünk, amelyek eredményeit elmenthetjük, megoszthatjuk, vagy kiexportálhatjuk pl. Excelbe.
  • Az SAP-val együtt szállított Crystal Report lehetővé teszi összetett, grafikus és/vagy táblázatos riportok készítését, amely riportok akár időzített, vagy eseményvezérelt módon is publikálhatók.
  • SAP Lumira támogatja az adatok vizuális megjelenítését, olyan vezérlőpultok (dashboardok) létrehozásával, ahol egyaránt használhatunk előre definiált, vagy áltaunk létrehozott riportokat, mutatószámokat (KPI) és grafikonokat.

Integrációs megoldások:

  • Szinte valamennyi cégnél vannak olyan külső adatforrások, rendszerek, amelyekkel szükségessé válik az újonnan bevezetendő rendszer integrációja. Az SAP Business One egy univerzális megoldást nyújt ezen adatok feldolgozásához. Az Integration Framework (IF) egy paraméterezhető „adatinterfész”, amely feleslegessé teszi a fejlesztést, és adatforrástól függetlenül használható, paraméterezhető „gyári” megoldás.
  • A IF segítségével egyaránt képesek vagyunk interaktív adatkommunikációra a különböző webáruházakkal, digitális jelek képzésére alkalmas eszközökkel (pl. mérlegekkel), de használjuk EDI adatkapcsolat, vagy CNC megmunkáló eszközökről érkező gépi adatok feldolgozásánál is.

SAP bevezetési szolgáltatások:

Az SAP Business One egy nagy teljesítményű szoftver az üzleti növekedéséhez. Annak érdekében, hogy a legtöbbet hozhassa ki a rendszer kínálta előnyökből, szükség van egy jól képzett, a terméket és az iparágat ismerő, tapasztalt bevezető partnerre, aki képes megvalósítani elképzeléseit. Az ACTERRA International Kft. képzett és vizsgázott tanácsadói csapata, ügyfélorientált hozzáállása nagyban megkönnyíti leendő ügyfelink számára, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a rendszer kínálta lehetőségekbő.

Szolgáltatásaink közé tartozik:

  • Üzleti folyamatok felmérése és a rendszer bevezetése, támogatása és üzemeltetése,
  • Egyedi megoldások fejlesztése,
  • Kapcsolt IT szolgáltatások nyújtása (pl. tárhelyen, vagy felhőben telepített megoldások üzemeltetése, katasztrófa utáni helyreállítás),
  • Vállaljuk multinacionális cégek leányvállalatainál SAP Business One bevezetését és támogatását, illetve külföldi projektekben való részvételt is.

Rugalmas megvalósítási opciók:

  • On-Premise (helyben telepített): A rendszer helyben történő telepítését jelenti, amikor az adatok ügyfél szerverén, a helyi biztonsági előírásoknak megfelelően kerülnek eltárolásra. A helyben telepített megoldás esetén a szerver egyaránt elérhető helyi hálózaton, vagy a külsős, távoli munkahelyen dolgozók számára VPN-en, vagy távoli asztali kapcsolaton keresztül.
  • „Hostolt” környezet: Ebben az esetben a licenceket ugyan megvásárolja az ügyfél, azonban nem épít saját hardver infrastruktúrát, hanem bérli azt egy tárhelyszolgáltatótól. Egyfajta kevert környezet, mivel a hardver és az azon futó egyéb szoftverekről, a mentésről a szolgáltató gondoskodik, amiért havidíjat fizet az igénybe vevő. Ebben az esetben a felhasználók valamilyen távoli kapcsolaton (VPN, RDP) keresztül érik el a szervert.
  • Felhő: Lehet un. privat cloud (pl. Amazon Web Service (AWS), vagy az SAP saját cloud szolgáltatása. A felhő szolgáltatás esetén havi bérleti díjat fizet az igénybe vevő, ami lehetővé teszi azt is, hogy a szolgáltatás tartalmát (pl. felhasználók száma, szükséges licencek, új modulok használata, stb.) tetszőlegesen változtassa a szerződés időtartama alatt.
SAP Business One Felhő
Oroszlán Gábor - Acterra

Oroszlán Gábor

Vállalatirányítási tanácsadó

Érdeklődik SAP megoldásaink iránt?

Igényeljen ingyenes SAP konzultációt kötöttségek nélkül!

Kapcsolódó szolgáltatásaink

SAP STARTER PACKAGE

SAP ANALYTICS / FIORI

SAP HANA