Így segíti a mesterséges intelligencia az ERP-rendszereket
A mesterséges intelligencia, gyakran rövidítve AI (Artificial Intelligence) az életünk számos területén jelen van. Manapság napi szinten használjuk és találkozunk vele úgy, hogy akár észre sem vesszük: a Netflix filmajánló rendszerétől kezdve egészen a Google hirdetési algoritmusáig. A közelmúltban az ERP-rendszerek világában is bemutatkozott a gépi tanulás, azaz machine learning, hogy a szoftveres vállalatirányítást kiszámíthatóbbá és eredményesebbé tegye. Vizsgáljuk meg, hogyan segíti elő a MI-alapú vállalatirányítási rendszer egy vállalat sikerességét.
AI vezérelt termékmenedzsment
A beszerzéstől a raktáron át egészen az ügyfélig hosszú és bonyolult úton jutnak el a termékek végső helyükre, a vásárlókig. Kiszámítani, hogy melyik fázisban épp mennyi árucikk található nagyon fontos és bonyolult készletezési feladat. A termékek kezelése több vállalati területen is átível, ennek az egyszerűbb menedzselésére a cégek ERP-rendszereket használnak. A mesterséges intelligencia hatékonyabb és magasabb szinten ellenőrzött készletezést tesz lehetővé a termékáramlás előrejelzésével, emellett kiváló a fárasztó és hosszadalmas készlet-összehasonlítás elkerülésére is. A precíz AI-vezértelt raktárkezelésen olyan változók sem fognak ki, mint például új termék bevezetése vagy épp a kereslet hirtelen változása.
Előrejelzés mesterséges intelligenciával
A vállalati előrejelzés hatalmas erővel bír a vállalatirányításban. Legyen szó mikro, KKV vagy nagy méretű vállalkozásról, történeti adatelemzéssel kulcsfontosságú eladási és piaci trendek tudatosíthatók (például szezonális változások), amelyeket át lehet ültetni a gyakorlatba. Ha az ERP-szoftverek és az AI kéz a kézben járnak, akkor a cégvezetők és a különböző területek irányítói sokkal teljesebb képet kaphatnak a vállalat belső működéséről, és ennek megfelelően cselekedhetnek. Növelhetik a termelést, hogy ki tudják szolgálni a keresletet, vagy épp csökkenthetik az alapanyag beszerzést, hogy ne halmozzanak felesleget.
Időtakarékoskodás automatizációval
A mesterséges intelligencia nemcsak javasolni, hanem cselekedni is tud. Például ellenőrzi a manuális számításokat, jelentéseket készít, automatikusan kitölt sablonokat. Ezek a folyamatok ráadásul időszakosan (havonta, negyedévente stb.) ismétlődnek, ezért rengeteg humán erőforrást lehet felszabadítani, ha a könnyen elvégezhető, de annál lényegesebb feladatokat inkább a gépekre bízzuk.
Az emberi munkaerőt a vállalkozás más részein lehet nagyobb erőbedobással alkalmazni, ahol elkerülhetetlen az emberi munkavégzés, mint az értékesítés vagy az ügyfélkezelés. A munkatársak tehermentesítése a produktivitáson is meg fog látszani. Emellett az ügyfelek elégedettsége is növekedhet, ha több idő marad panaszkezelésre és a kérdések megválaszolására.
Gyors ügyfélkezelés
A vállalatok célja, hogy ügyfeleik elégedettek legyenek, ezért mindent megtesznek legjobb tudásuk és teljesítményük szerint. Néhány egyszerű példa a mesterséges intelligencia alkalmazására az ügyfélélmény növelése érdekében:
- Manapság a nap 24 órájában elérhetők chatbotok, amelyek megkönnyítik az ügyfélkezelést. Panasz esetén egy helpdesk szolgáltatásnál a bot képes felvenni az adatokat, majd néhány általános válasz után szakértőhöz irányítja az ügyfelet.
- Segít a sales-es munkatársaknak, hogy milyen további szolgáltatásokat érdemes ajánlani az ügyfeleknek a CRM adatok alapján.
- Automatikus válaszadással felszabadítható az emberi munkatársak ideje: az egyszerű kérdésekre a válaszokat gépi tanulás útján is meg lehet adni az ügyfeleknek.
- Valós idejű betekintést lehet nyerni az ügyféladatokba, például mikor és mit vásárolt utoljára.
- Egyszerű fizetési lehetőség hangfelismerés vagy képfeldolgozás alapján.
Magas szintű adatfeldolgozás
Napjaink ERP-rendszerei gigantikus mennyiségű adatot tárolnak, köztük valós idejű információkat, amelyek segítségével a vállalat számos szintjén fejlődést lehet elérni. Megvizsgálhatók az ügyfelek vásárlási szokásai, megjósolható a kereslet változása, a mesterséges intelligencia által optimalizálhatók az árak vagy épp tökéletesíthetők a marketing kampányok, csak hogy néhányat említsünk.
Összegezve, a haladó szintű elemzési technológia
- Alapul veszi a múltbéli történéseket a vállalkozás életében, ez alapján javaslatokat tesz a jövőre,
- Valamint jelen idejű adatokat használ, amelynek tudatában megalapozottabban lehet fontos döntéseket meghozni.
Produktivitás növelése
Egy vállalatirányítási rendszer töviről hegyire ismeri a céges folyamatokat, míg a mesterséges intelligencia képes azokat a munkafázisokat is nevesíteni, amelyek nem térülnek meg eléggé. Vagy épp ellenkezőleg, amelyek a legtöbb hozzáadott értéket teremtik. Bármely szakaszról is legyen szó gyártástól kedve számlázáson át a szállításig, a vállalat tudatosíthatja a káros magatartást, és javíthat a műveleten. A leghasznosabb részeket pedig tovább lehet erősíteni, és a tapasztalatokat a kevésbé jól működő ágazatokban felhasználni.
Amikor egy vállalkozás látja azokat a területeket, amelyek korlátozzák a termelékenységet, akkor elkerülheti a nagyobb, akár munkaerő csökkentéssel vagy jelentős bevételkieséssel járó hibákat is. Ha semmi sem áll az innováció útjában, akkor a cég gyorsabban tud fejlődni, bővülni, új szolgáltatásokat és termékeket vezethet be. Nem utolsó sorban a munkatársak is szívesebben dolgoznak egy olyan helyen, ahol produktív és hasznos munkát végezhetnek.
Egy vállalkozás működtetése kemény munka, mérettől függetlenül. A cégvezető több dologért is felelős, és egyszerre jó néhány irányba meg kell osztani a figyelmét. Szerencsére a fejlett, felhő alapú vállalatirányítási rendszerek, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás több fronton is megkönnyítik az erőt próbáló feladatot. Ennek köszönhetően a modern cégvezetők ügyfeleikre, alkalmazottjaikra és a jobb termelékenységre tudnak összpontosítani.
Ön is nyitott az innovatív vállalatirányítási megoldásokra? Ingyenes üzletviteli tanácsadásunkon feltérképezzük vállalata lehetőségeit!
Az Acterra International Kft. több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik vállalatirányítási rendszerek bevezetésében.